Nowe Etykiety dla Treści Wygenerowanych przez AI w YouTube
YouTube ogłosił nowe wymogi dla twórców, którzy będą musieli oznaczać wideo zawierające zmodyfikowane lub syntetyczne treści, które wyglądają na prawdziwe. Dotyczy to szczególnie wideo związanych z “wrażliwymi tematami” takimi jak zdrowie, wiadomości, wybory czy finanse, gdzie YouTube zamierza umieszczać specjalną etykietę bezpośrednio na filmie.
Od poniedziałku platforma będzie prosić użytkowników o zaznaczenie podczas przesyłania nowych filmów, czy ich treści zostały zmienione. Pytania dotyczyć będą m.in. tego, czy treść “sprawia, że prawdziwa osoba wydaje się mówić lub robić coś, czego nie zrobiła”, “zmienia nagranie prawdziwego wydarzenia lub miejsca” lub “generuje realistycznie wyglądającą scenę, która nie miała miejsca”. Gdy użytkownik odpowie “Tak”, YouTube umieści etykietę w opisie wideo informującą o “Zmodyfikowanej lub syntetycznej treści”.
Ta zmiana jest odpowiedzią na rosnący problem dezinformacji generowanej przez AI w internecie. YouTube, należący do Google, już teraz hostuje liczne nieoznakowane wideo, które są w całości generowane przez AI lub zawierają elementy AI. Na przykład, wiele filmów wykorzystuje AI do generowania narracji audio, co jest szybsze i tańsze niż zatrudnianie aktora do czytania scenariusza. Inne wideo używają miniatur zawierających zdjęcia edytowane przez AI, np. twarze celebrytów zmienione tak, aby wyglądały na złośliwe lub smutne.
YouTube zapowiedział, że nowe etykiety pojawią się najpierw w aplikacji mobilnej, a następnie na przeglądarce desktopowej i YouTube TV “w nadchodzących tygodniach”. W przyszłości, choć bez określonego terminu, YouTube planuje karać użytkowników “którzy systematycznie nie będą ujawniać tych informacji” oraz może samodzielnie dodawać etykiety w przypadkach, gdy nieoznakowane treści mogą “wprowadzać w błąd lub dezinformować ludzi”.
Odwołanie: nbcnews.com

Opublikuj komentarz